Vrijwilligers

Onze vereniging draait helemaal op vrijwilligers. Zo houden we de kosten laag en kunnen we allemaal in een gemoedelijke sfeer tennissen. 

Vrijwilliger van het jaar

jeroen_catelijne_1.jpg 0eddiescheltens_1.jpg
 Marieke Hoornweg (2019)  Jeroen en Catelijne (2018)  Eddie Scheltens (2017)  Jan Molenaar (2016)
 15mirjam_plante_1.jpg 14anouk_1.jpg 13jasperverhegge_1.jpg 0eddiescheltens_1.jpg
 Mirjam Plante (2015)  Anouk van Kuilenberg (2014)  Jasper Verhegge (2013) Marc Solewijn (2012)
20_11adricompen_1.jpg      
 Adri Compen (2011)       

Vrijwilligerstoernooi

Om alle vrijwilligers te bedanken, is er elk jaar het vrijwilligerstoernooi. In 2021 vindt dit plaats op 20 november. Voor alle commissieleden, bestuursleden, klussers, tuinierders, inkopers, openers en sluiters, coördinatoren en tossleiders een leuk moment om samen te tennissen en te borrelen. 

Ook meehelpen?

Ieder lid draait elk jaar twee bardiensten om de club te helpen. Maar in plaats daarvan kun je natuurlijk ook iets anders doen. Stel je bijvoorbeeld verkiesbaar voor het bestuur, help mee met het organiseren van een toernooi of meld je aan als open- en sluiter. Als je op die manier de club helpt, komt je bardienstplicht te vervallen.

Als je iets wil doen zijn we daar altijd heel erg blij mee! Op dit moment zouden we extra blij worden van:

Bestuur Algemene Voorzieningen

We zijn hard opzoek naar iemand die de bestuursfunctie Algemene Voorzieningen wil vervullen. Naast dat je in het bestuur zit en dus de bestuursvergaderingen bijwoont en mee mag beslissen over de club is jouw taak om het clubhuis draaiende te houden. Je stuurt de bardienstcoördinator, open en sluit coördinator en het hoofd inkoop aan. Verder hou je je bezig me het onderhoud, reparatie en de aanschaf van spullen buiten en binnen kantine. Hieronder vind je de volledige taakbeschrijving. Heb je interesse of heb je nog vragen, stuur dan een mailtje naar secretaris@demeertennis.nl.

  • Monitoren inkoop/overleg met inkoper over assortiment; aanpassing assortiment (jaarlijks)

  • Samen met inkoper: contact onderhouden met groothandel (HANOS) over inhoud, prijzen en bezorging.

  • Contact onderhoudsdienst koffiemachine/ regelen onderhoud en reparaties

  • Contact met schoonmaakbedrijf. Schoonmaak dagen (i.v.m. feest b.v.) doorgeven / contact SITA inzake vuilnis

  • Bardienstmap en instructies up to date houden.

  • Prijslijsten aanpassen en printen na prijsveranderingen

  • kantine en zolder aan kant maken

  • Onderhoud, reparatie of aanschaf regelen van spullen buiten en binnen kantine

  • Contact onderhouden met de bardienst coördinatie / coördinator openers/sluiters

  • Deelnemen aan bestuursvergaderingen/ALV

Ledenadministratie

De ledenadministratie houdt zich bezig met de nieuwe in- en uitschrijvingen en facturatie van de huidige leden. Er wordt momenteel een wachtlijst bijgehouden. Het voordeel van deze
vrijwilligerstaak is dat je het vanuit huis kunt doen en met een groepje (nu wordt het door 4 enthousiaste meiden gedaan) en de taken kan verdelen. Ook is het een leuke manier om in contact te komen met (nieuwe) leden. Er zal een overdrachtsperiode plaatsvinden om alles toe te lichten en
over te dragen.
Heb je interesse of heb je nog vragen, stuur dan een mailtje naar secretaris@demeertennis.nl.

Sluiters

Als sluiter ben je verantwoordelijk voor het sluiten van het clubhuis. Wanneer de shift van de dienstdoende bardienst afloopt, kom je naar de vereniging om te checken of de laatste klusjes gedaan zijn en of de bar weer helemaal klaar is voor de bardienst in de ochtend erna. Je doet dus de laatste checks en sluit het clubhuis. Je wordt geacht minimaal 2 keer per maand te sluiten. Heb je interesse of heb je nog vragen, stuur dan een mailtje naar activiteiten @demeertennis.nl.

Voorzitter

Ook zijn we nog steeds op zoek naar een voorzitter. De voorzitter zit de bestuursvergaderingen en de Algemene Leden Vergaderingen voor en is verantwoordelijk voor coördinatie van activiteiten en projecten binnen de vereniging. Externe contacten bijhouden zoals met de gemeente, KNLTB en andere verenigingen behoort ook tot de taken van de voorzitter. Momenteel zijn deze taken over de overige bestuursleden verdeeld. Heb je interesse of heb je nog vragen, stuur dan een mailtje naar secretaris@demeertennis.nl.

Overig gewenste hulp

  • Openers en sluiters van de kantine voorafgaand aan de bardienst en/of aan het eind van de bardienst; meld je daarvoor bij: activiteiten@demeertennis.nl
  • jeugdtennisbegeleiders, voor het organiseren van toernooitjes e.d., meld je daarvoor bij de jeugdcomissie: jeugd@demeertennis.nl
  • organisatoren: als club staan we altijd open voor mensen die iets willen organiseren. Voorheen hadden we bijvoorbeeld een zomertoernooi en een laddercompetitie. We hebben dan nu een interne scala competitie in de zomermaanden maar er is zeker nog plek voor een dagtoernooi en mensen die het leuk vinden kunnen ook de openingsdag organiseren of een ander evenement! activiteiten@demeertennis.nl
  • schoonmaak- en opruimhelden: in een clubhuis waar bijna 700 mensen komen en tennissen kan het natuurlijk nog wel eens wat minder schoon worden en wat rommelig. We hebben een professioneel schoonmaakbedrijf maar ook incidenteel maken leden schoon en houden tussentijdse opruimrondes en aan het eind van het seizoen een grote opruimklus. Voel je hier ook voor, laat het dan weten als Etienne Verheem:activiteiten@demeertennis.nl